«ЯК СТВОРИТИ КОМАНДУ, ЯКА ВТІЛИТЬ ВАШУ МРІЮ У РЕАЛЬНІСТЬ
Безкоштовний вебенір для тих, хто хоче оточити себе продуктивними співробітниками
Ефективні інструменти для оцінки, найму та управління персоналом
Зареєструйтесь і отримайте бонус
«ТОП-помилок при підборі персоналу»
Спілкування - Ключ до Розуміння
Спілкування - це найважливіший інструмент в житті людини. Можна сказати, що життя складається зі спілкування, та наше вміння спілкуватися визначає те, наскільки успішно ми можемо взаємодіяти з іншими людьми та навколишнім світом. Ми всі з дитинства вміємо розмовляти , але чи означає це, що ми можемо ефективно спілкуватися? Напевно Ви пам'ятаєте випадки, коли Вам не вдалося донести співрозмовнику свої ідеї чи досягти згоди в якомусь питанні? Кожен день ми бачимо досить серйозні, а інколи, масштабні наслідки помилок в спілкуванні. Сварки у сім'ї, невдалі бізнес-перемовини, дипломатичні конфлікти між країнами - усе це результати неправильного спілкування. Та подібні ситуації означають, що нам не вистачає знань у сфері спілкування. В цій статті ми поговоримо про те, що таке спілкування і як зробити його більш ефективним.

У нашому суспільстві є думка, що спілкування - це просто вимовляння будь-яких слів вголос. Тому багато людей вважають, що для того, щоб спілкуватися з кимось, достатньо просто йому щось говорити. І ця омана є причиною багатьох невдач в спілкуванні. Часто можна побачити ситуацію, коли людина розповідає щось співрозмовнику, який зовсім його не слухає та не звертає на нього жодної уваги. Чи можна назвати це спілкуванням? Звісно ж ні. Тому що для того, щоб спілкування було повноцінним, всі учасники розмови мають бути повністю залучені до нього. Але чи достатньо лише привернути увагу співрозмовника, щоб спілкування було ефективним? Щоб відповісти на це питання, спочатку треба усвідомити, до якого результату повинно призводити спілкування.


Результат спілкування – розуміння
У Перформії ми кажемо, що у будь-який діяльності є свій продукт, тобто результат, заради якого людина щось робить, його кінцева ціль.
Продуктом спілкування є РОЗУМІННЯ. Хочу звернути Вашу увагу на те, що якщо співрозмовник просто почує від Вас будь-яку інформацію, то це зовсім не означає, що він розуміє те, що Ви хотіли йому сказати. Цей момент дуже важливо пам'ятати керівникам, які часто взаємодіють з людьми.Якщо Ви пояснюєте працівникам цілі компанії чи ставите їм робочі завдання, Ваше спілкування буде ефективним тільки у тому випадку, якщо Ви досягнете розуміння.

Коли спілкування не дає нам очікуваних результатів і нам не вдається добитися розуміння від співрозмовників, ми зазвичай вважаємо, що проблема в тих людях, з якими ми спілкувалися. Багато керівників, наприклад, часто приходять до висновку про те, що більшість працівників не в змозі зрозуміти найелементарніші завдання та доручення. Якщо виходити з того, що продуктом спілкування є розуміння, тоді стає зрозуміло, що сам керівник в такій ситуації не зробив продукт, не досяг продукта спілкування. І це не працівник тупий… Звинувачуючи працівників у їхніх недалекостях, у цьому випадку керівники мало що можуть зробити, щоб змінити ситуацію на краще. Тому я пропоную подивитися на процес спілкування з іншої точки зору.


Філософ 20 століття Л.Рон Хаббард дав таке означення спілкуванню: “Спілкування - це обмін ідеями між людей”. На початку будь-якого спілкування є якась ідея, яку людина хоче донести. Саме вона спонукає людину вступати в спілкування та шукати засоби, за допомогою яких вона краще всього донесе свою ідею до співрозмовника. Для передачі ідеї може використовуватись мова, міміка, жест, дотик, енергія чи предмети. Наприклад, коли на футбольному полі один гравець пасує іншому м'яч, він передає ідею того, щоб його товариш по команді прийняв та забив гол.

Якщо розглядати спілкування як обмін ідеями, то досягнуте у ході спілкування розуміння - це результат того, що людина успішно донесла свою думку до співрозмовника. Якщо після завершення спілкування немає розуміння - це означає, що той, хто говорив, не зміг донести свою думку. Коли людина знає, що результат спілкування залежить від її здатності донести ідею, тоді він починає керувати процесом спілкування. Замість того, щоб звинувачувати співрозмовника в тому, що щось не зрозумів, він буде шукати спосіб більш ефективно передавати свої ідеї. І тут є один аспект, на який потрібно звернути особливу увагу.

«ЯК СТВОРИТИ КОМАНДУ, ЯКА ВТІЛИТЬ ВАШУ МРІЮ У РЕАЛЬНІСТЬ
Безкоштовний вебенір для тих, хто хоче оточити себе продуктивними співробітниками
Ефективні інструменти для оцінки, найму та управління персоналом
Зареєструйтесь і отримайте бонус
«ТОП-помилок при підборі персоналу»

За своєю природою нам подобається розуміти. Розуміння - це природний стан для життя. Ми почуваємо себе комфортно та досягаємо успіху в тих областях життя, які нам зрозумілі. Тому нам дуже неприємно, коли ми стикаємося з невдачами в спілкуванні та не досягаємо розуміння з співрозмовником. У цей момент в нас, зазвичай, виникає бажання уникнути неприємної ситуації та припинити подальше спілкування. Але це бажання прямо протилежне тому, що на насправді, потрібно робити в цій ситуації. Оскільки найбільші проблеми в відносинах найчастіше виникають саме у той момент, коли люди перестають спілкуватися.

Згадайте, що відбувається, коли подружжя, посварившись, вирішують не спілкуватися один з одним, кожний з ідеєю того, щоб доказати мовчанням свою правоту і донести всю тяжкість того, що відбувається. Чи сприяє це вирішенню проблеми? Звісно ж ні! Як правило, в ці моменти відбувається тільки нагнітання ситуації. Намагаючись виправдати свою поведінку і знайти підтвердження своєї правоти, люди шукають та вигадують більше приводів для того, щоб припинити спілкування. Таким чином, вони тільки сильніше накручують себе та посилюють проблемну ситуацію. В результаті навіть незначна сварка набуває величезних масштабів. На практиці, рішення завершити спілкування веде до знищення відносин та зменшенню розуміння між співробітниками. Подивимось, до чого це може привести.
Чинники, від яких залежить розуміння

Л.Рон Хаббард відкрив, що розуміння людини залежить від таких факторів як афініті, реальність та спілкування. Щоб показати взаємозв'язок цих факторів, Хаббард представив їх у вигляді вершин трикутника, площа якого дорівнює розумінню людини якогось явища чи області життя. Якщо один з факторів збільшується або зменшується, це призводить до збільшення або зменшення усього трикутника, а отже, і здібності людини розуміти будь-що. Розберемо ці фактори більш детально.

1. Афініті означає симпатію чи дружнє відношення до чогось. Ступінь афініті показує, наскільки нам комфортно знаходитись на близькій відстані та взаємодіяти з чимось. Коли ми відчуваємо антипатію до чогось, ми стараємося максимально збільшити відстань між нами і тим, що нам неприємно. А для того, щоб зрозуміти якійсь предмет чи явище, нам потрібно знаходитися біля нього. Тому, там де немає афініті, немає й розуміння.

У багатьох людей, наприклад, дуже низьке афініті до павуків чи змій, вони бояться та уникають їх. Тому не можна сказати, що багато людей розуміють особливості поведінки павуків чи змій, і як з ними поводитись. А люди, які їх тримають та розводять, наприклад, відносяться до павуків та змій з симпатією, легко взаємодіють з ними та часто, навіть, заводять їх в своїх будинках. Можна сміливо сказати, що вони розуміють їх краще, ніж ті, хто боїться та не наближається до них. Чим вище наше афініті до чогось, тим ближче ми хочемо бути з цим, і тим більше наше розуміння того предмета.

2. Реальність - це те, з чим людина згодна чи не згодна. Можна сказати, що для нас реально те, з існуванням чого ми погодились. Зазвичай ми можемо розуміти лише те, що є для нас реальним. Наприклад, коли з Вами говорять на рідній мові, Ви з легкістю розумієте, що вам кажуть, тому що Ви згодні по відношенню до того, що означають ті чи інші слова. А що буде з Вашим розумінням, якщо спитати у Вас щось на мові, яку Ви не знаєте? Не дивлячись на те, що Ви почуєте питання, Ви навряд чи щось зрозумієте, тому що Ви не будете згодні у відношенні значення слів, які Ви почули. Вони будуть для Вас лише незнайомим поєднанням звуків. Ви зможете зрозуміти співрозмовника тільки тоді, коли він почне спілкуватися з Вами, використовуючи слова чи жести, значення яких для Вас реальні.


3. Спілкування, як ми виявили раніше, являє собою обмін ідеями між людьми. Спілкування також є головною вершиною трикутника розуміння, його наріжним каменем. Спілкування - це найбільш дієвий механізм відновлення розуміння, тому що через нього найлегше вплинути на інші фактори, з яких складається розуміння.

Уявіть, що Ви боїтеся собак, і Вам потрібно терміново подолати цей страх. Як Ви вважаєте, на який фактор ефективніше діяти, щоб збільшити Ваше розуміння собак? Вам буде дуже важко зразу збільшити афініті до чогось, якщо Вам неприємно. Також важко буде дійти згоди, що собаки, які Вас лякають, мають якісь гарні якості. Але якщо Ви почнете більше спілкуватися з собаками: гуляти з ними, кидати їм м'ячик чи гладити їх - Ваше уявлення про них почне змінюватись. Чим більше часу будете проводити з собаками, тим реальніше буде ставати для Вас їх дружелюбність. Ваше афініті до собак також збільшиться, і Ви почнете відноситись до них з більшою симпатією. В результаті Ви станете краще розуміти собак і зможете подолати існуючий страх.

Це також справедливо для всіх областей життя. Щоб з'явилося розуміння, перше, що потрібно зробити - це почати спілкування. Збільшуючи кількість спілкування по відношенню до будь-якого предмета, Ви також збільшуєте афініті та реальність, що призводить до виникнення розуміння. Спілкування це “універсальний розчинник” будь яких проблем. Проаналізуйте ті області життя, в яких Ви маєте проблеми, невдачі чи непорозуміння - і Ви побачите, що в цих областях, як правило, у Вас не вистачає спілкування. Повернемось, наприклад, до подружжя, яке було у сварці. Коли вони відновлять спілкування один з одним - навіть на рівні міміки, жестів чи дотиків - вони зможуть швидко усунути непорозуміння, вирішити свої проблеми та помиритися. Агресія, сварки і образи існують тільки там, де немає достатньої кількості спілкування.

Спілкування також являється основним компонентом, необхідним для вирішення проблем в управлінні персоналом. Якщо Ви бачите, що працівники не розуміють Ваші доручення чи не згодні з робочими завданнями - означає, що Вам потрібно більше з ними спілкуватися. Знайдіть те, що являється реальним як для Вас, так і для Ваших працівників, та почніть говорити з ними про це. Збільшуючи спілкування, Ви будете знаходити все більше моментів, з якими Ви будете згодні. В результаті Ви зможете добитися від працівників згоди з приводу необхідності виконання певних робочих задач. На практиці, коли працівники бачать необхідність якихось дій і розуміють їх користь, вони роблять ці дії з більшим бажанням та старанням, що позитивно позначається на ефективності їх роботи.

Якщо Ви ставите працівникам дуже відповідальні завдання чи повідомляєте важливу інформацію, переконайтеся, що в момент спілкування вони ні на що не відволікаються, а уважно Вас слухають і бажають зрозуміти те, про що Ви говорите. Пам'ятайте, що спілкування - це не просто передача інформації. В результаті ефективного спілкування співрозмовник повинен зрозуміти ідеї, які Ви бажаєте до нього донести. Тому не припиняйте спілкуватися, поки не упевнитися, що досягли розуміння. Уточнюйте у працівників, що вони зрозуміли з Вашого спілкування, чи є в них непорозуміння чи незгода з тими завданнями, які потрібно виконати. Чим більше спілкування та розуміння буде у Вашій компанії, тим кращих результатів Ви зможете досягти у своїй професійній сфері.

«ЯК СТВОРИТИ КОМАНДУ, ЯКА ВТІЛИТЬ ВАШУ МРІЮ У РЕАЛЬНІСТЬ
Безкоштовний вебенір для тих, хто хоче оточити себе продуктивними співробітниками
Ефективні інструменти для оцінки, найму та управління персоналом
Зареєструйтесь і отримайте бонус
«ТОП-помилок при підборі персоналу»

Як Ви бачите, спілкування - це основний інструмент усунення проблем та досягнення розуміння. Існує певна формула спілкування, яка дозволяє збільшити його ефективність та успішно доносити свої ідеї до різних співрозмовників. У Перформії ми детально розбираємо формулу спілкування та на практиці тренуємо вміння ефективно спілкуватися.

Бажаю Вам більше розуміння з Вашим оточенням!
Олексій Самойленко

Cайт
Підписуйтесь на E-mail розсилку
та отримуйте найновішу
та найактуальнішу інформацію
у сфері підбору персоналу
Підписуйся на нас:
Громадська організація:
"Люди - це головне"
Реєстраційний номер:
1011141020000001161
Юридична інформація
Дата реєстрації:
03.04.2024
Адреса:
Україна, 65000, Одеська обл., місто Одеса, вул Середньофонтанська, будинок 19В
Загальна інформація
Контакти
Грантова программа
Проекти